

با هم بودن قدرت آفرین است !!!
ما معتقدیم که هیچ شخص ، محصول یا سازمانی نمی تواند به تنهایی با جرایم اینترنتی مبارزه کند. به همین دلیل ما Trellix را در مورد ایده همکاری با یکدیگر بازسازی کردیم. افراد با هم کار می کنند محصولات با هم کار می کنند. سازمان ها و صنایع با هم همکاری می کنند. هدف ما گسترش این نگرش مشترک به مشتریان ، شرکا ، حتی رقبا است. همه برای غلبه بر بزرگترین چالش عصر دیجیتال – جرایم اینترنتی – متحد شده و دنیای متصل را ایمن تر می کنند.
معرفی کلی
- Trellix یک شرکت فعال در زمینه امنیت سایبری است که محصولاتی برای تشخیص تهدیدات، پاسخ به حملات، امنیت نقطه پایانی (endpoint)، ایمیل، دادهها، ابر و دیگر ابعاد امنیت ارائه میدهد.
- این شرکت در سال ۲۰۲۲ تأسیس شد و در واقع نتیجه ادغام دو شرکت بزرگ امنیتی یعنی FireEye و بخش سازمانی McAfee Enterprise است.
- شرکت سرمایهگذاری Symphony Technology Group (STG) مالک آن است که ابتدا McAfee Enterprise و سپس داراییهای محصولات FireEye را خریداری کرد و پس از آن آنها را با هم ترکیب کرد تا Trellix را تشکیل دهد.
تاریخچه شکلگیری و تحولات
۱. شرکتهای پیشرو پایهگذار
- FireEye در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و در زمینه تشخیص پیشرفته تهدید و واکنش به رخدادهای امنیتی فعالیت داشت.
- McAfee از مدتها قبل به عنوان یکی از برندهای شناختهشده در زمینه آنتیویروس و امنیت شبکه حضور داشت.
۲. خریدها و ادغامها
- در سال ۲۰۲1، شرکت STG ابتدا McAfee Enterprise را به قیمت ۴ میلیارد دلار خریداری کرد
- سپس در ژوئن ۲۰۲1، FireEye داراییهای محصولات خود (بدون بخش خدمات ماندِیانت) را به قیمت 1.2 میلیارد دلار به STG فروخت.
- در ژانویه ۲۰۲۲، ترکیب McAfee Enterprise و محصولات FireEye رسماً تحت نام جدید Trellix اعلام شد.
- بخش دیگری از فعالیتهای McAfee (مانند خدمات امنیت ابری، gateway های امن، دسترسی صفر اعتماد) تحت نام جداگانهای به عنوان Skyhigh Security ادامه کار کردند.
۳. نامگذاری و فلسفه برند
- نام «Trellix» برگرفته از کلمه «trellis» به معنی تِرلیس (چوبکشی برای گیاهان) است؛ مفهومی که انگاره رشد، پشتیبانی، سازگاری و توسعه را تداعی میکند.
- این برند تأکید دارد بر مفهوم «امنیت زنده» (Living Security) که به معنای سیستمی است که یاد میگیرد، تطبیق میدهد و در برابر تهدیدات جدید بهروزرسانی میشود.
۴. تحولات اخیر و وضعیت حال حاضر
همچنین، به روزرسانیهای ویروسشناسی (فایلهای DAT) برای محصولاتش به صورت دورهای منتشر میشود.
در سال ۲۰۲۵، Vishal Rao به عنوان مدیرعامل جدید Trellix معرفی شد.
Trellix اکنون بیش از ۵۳٬۰۰۰ مشتری در سراسر جهان دارد و تقریباً ۸۰٪ از شرکتهای فورتون ۱۰۰ جزو مشتریان آن هستند.
این شرکت محصولات خود را در حوزههای مختلف امنیتی مانند نقطه پایانی (endpoint), ایمیل، داده، شبکه و فضای ابری ارائه میدهد و تلاش دارد همه را در یک پلتفرم یکپارچه مدیریت کند.